Winksun kanssa oltiin tänään BAC:n järjestämäsää Anne Huhtasen pitämässä agilitykoulutuksessa. Oikea oppista ohjausta opiskeltiin:) Meillä Wn kanssa ongelmana onkin se että Winda osaa ja mä en joko osaa tai oon ihan liian myöhässä... Tiivistetysti koulutuksen annin voi kiteyttää kouluttajan sanomaan lauseeseen: " Sehän menee kuin ajatus, kun kerrot sille ajoissa mihin mennään". Että paljon on mulla kirimistä Wn tasolle Windan kanssa pitää vielä harjoitella (siis mun oikea aikaisen käskyttämisen lisäksi...) ainakin kulmia ja takaaleikkauksia, jotta tytsy tietää minne suuntaan pitää mennä ilman mun kauheeta "täälä,täälä,täälä" huutoa, tää siis helpottaa mun vajavaista ohjaustakin Paljon sai oppia! Nyt vahvistui usko että kyllä me tänä vuonna virallisiin mennään Pitää vaan eka mennä niihin epiksiin kattoon kuinkas sitten menee kun mä oon jännityksestä sekaisin...

Nyt Winda osaa tosi hyvin jo pujottelunkin! Varsinkin sillon kun mä kuljen keppien oikealla puolella, kun mä meen vasemmalla puolella niin silloin ei mee ihan yhtä varmasti, joten sitäkin siis harjoittelemaan. Huomasin muuten tänään senkin että Pitkää hyppyä täytyy kans harjotella ja muita mitä on tullu vähemmän harjoteltua, mm. pussia ja pöytää. Myös ne kontaktit vois harjotella varmemmaks... Eli paljon on siis vielä tehtävää!

Tokon puolella ollaan vaan nyt tossa pihassa harjoteltu. Suurimana harjotuksen kohteena on nyt ollu liikkeestä seisominen ja VIHDOIN W pysähtyy kun annan käskyn ja pallon lentämisen kanssa voi jo odotella ja mä saan myös jatkaa matkaa! Jihuu! Jotain on taas saanu opetettua Wlle Eilen alotin sille opettamaan kaukokäskyjä ja maahanmeno oikeestaan meni täydellisesti, sieltä nousemisen kanssa onkin sitten hieman hankaluuksia. Winda ei oikein näytä tajuavan sillon ku se on maassa että "istu" tarkottaa sitä istumista... Ja oonhan mä nyt tietenkin sanonu sille aina kun on tarvinnu se saada sieltä maasta ylös että "nouse", muttatässä kohtaa se ei oikein toimi kun tytsy nousee ylös ja tulee mun luo... Noh, jospa jätetään tää asia hautumaan ja ahdistellaan seuraavaa sopivaa aiheeseen opastajaa

Dumpsen agility on nyt maaliskuun tauolla ja huhtikuussa sitten kun kentälle päästään niin aloitetaan taas. Diddis tosissaan säikähti sitä keinua ja saa nähä koska se taas menee niitä kontakti esteitä. Sen asian kanssa aletaan sitten työskentelemään.

Lylleröllä on valeraskaus ja se on ollut ärsyttävän hermona. Maitoakin on tullut aikalailla, tosin se näyttää hieman laantuneen! Winda ja Lyyli ei meinaa nyt ollenkaan tulla toimeen. Lyyli murisee Wlle heti kun se tulee sen näköpiiriin... Winda onneks väistää, mutta ei sekään näytä kovin hyvin voivan tässä tilanteessa. Lyylillä on sterilaatioaika varattu 2 viikon päähän, toivotaan että tuo valeraskaus on ohi siihen mennessä. Ja toivotaan että noi tytsyt alkaa tulla taas toimeen sitten keskenään. Nyt niitä ei oikein uskalla jättää tänne kolmestaan ku tiedä mitä ne alkaa sekoilla...

Mirrit voi hyvin! Surma-rotta kuoli Eli rottia on nyt viisi. Kalatkin ovat käyneet aika vähiin kun noi lehtikalat napsii kaikki vähänkin pienemmät suihinsa. Pitänee hankkia isompia fisuja